Wednesday 22 August 2012

Fjordi ja mägede vahel

 Ma olen siin olnud põhimõtteliselt kaks päeva, aga ma juba tunnen kuidas aeg lendama hakkab. Meil on praegu sissejuhatav nädal, kus meile tutvustatakse õppeaineid, kodukorda, korra hoidmist, süsteemi ja palju muud. Suur osa energiat läheb inimeste ja nimede õppimisele, aga vaikselt hakkab juba meelde jääma. Kõige raskemad on Aafrika nimed, aga nüüd juba saab ka nendega hakkama.
 Esiteks on siin megailus. Me oleme fjordi ääres, teisel pool on mäed. Vesi on alati peegelsile ja mägedes on väiksedpilvetupsud või siis neid pole läbi paksude pilvede näha. Vaheldumisi on selge ilm ja sajab, aga kui just paksu padukat ei tule, siis vihm ei häiri enam üldse, see tundub siin nii loomulik.Kõik ülihästi organiseeritud, kõige eest on hoolt kantud. Eile olivõimalus koolist riideid saada, kui midagi puudu oli. Need olid annetatud või eelmiste õpilaste jäetud riided, milles leidus ka saapaid, kummikuid, vihmakeepe, salle, mütse, pluuse, pükse.. kõike kõike ja neid sai täiesti tasuta võtta palju kulus. Mina võtsin endale salli, kindad, mütsi ja ilusad kummikud.
 Praegu ongi sisseelamise periood. Aeg-ajalt on ühistegevused või siis infotunnid. Me elame majades ja iga maja moodustab omamoodi meeskonna vms. Minu maja on Taani maja, lihtsalt põhjamaade järgi nimetatud, riik ei oma siin tähtusust. Koos organiseerime koristuse ja tegevusi, täna näiteks oligi koristuspäev.
 Suureks katsumuseks oli ka õppeainete valik. IBs peab valima kuus õppeaine. Mina valisin hetkel Inglise keel, norra keel, geograafia, maailam poliitika, keemia, matemaatika. Kui mulle midagi ei sobi, siis võin seda ka muuta lähikuude jooksul. Meile tehti täna ka matemaatika ja inglise keele test. Isegi mulle, kui matemaatikat mitte armastavale inimesele oli see päris lihtne, täpselt need asjad, mida ma õppinud olin. Ma arvan et Eestis õpetatav matemaatika ongi hea, samuti ka kõik teised ained, aga koolisüsteem võiks olla avatum.
 Seega ma olen elus, pakin asju lahti, tutvun inimeste ja uue eluga. Siin on tõesti väga vähe aega et arvutis olla, ma pean pingutama, et ennast sundida midagi kirjutama.

Siin lihtsalt on24/7/365 piltilus
Fjordi ääres me elamegi. Õppehooned, õpilaste majad, söökla, kooli ja administratsiooni hooned on lähestikku ja moodustavad omaette osa sellest külast.
 Palju-palju toredaid inimesi kellega aega veeta ja niii palju õppida.
Snakkes!

2 comments: