Tuesday 28 August 2012

Elu keeb

Möödas on üks nädalavahetus. Tahaks siia kirjutada omadussõna selle kohta, aga see oli nii kirju, et ma ei oska seda ühte ühikusse kirjutada.

 Esiteks saab nädalavahetusel kaua magada, sest Brunch, ehk siis hommikusöök ja lõunasöök koos, on kell 11-12.30. Laupäeviti saab tavaliselt riisiputru, mis on väga hea, samas saab võtta ka mingit sooja sööki.
 Sel laupäeval oli meil sissejuhatus välitegevustesse. Nimelt on üheks meie ülesandeks osaleda leirskules. Nimelt saadetakse Norras lapsed koolist nädalaks eemale maale, kus nad saavad tegeleda erinevate välitegevustega ja näha loodust. Üks nendest kohtadest, kuhu lapsed lähevad on siin meie kooli juures, nii et me aitame organiseerida neile tegevusi. Nii on igal õpilasel üks ala/tegevus, mida ta läbi viib. Selleks võib olla kajakiga sõitmine, kaljuronimine seinal, vibulaskmine, sukeldumine, kanuutamine jt. Iga õpilane läbib ühe kohta kursused ja hiljem viib seda lastega läbi, aga kui kursused on läbitud võib seda ka ise vabal ajal harrastada või siis mõnda kaasõpilast õpetada. Nt kanuutama ei saa minna ilma kanuujuhiga, kes on kursuse läbinud ja kursust ei saa läbina ilma esmaabi kursuse läbimist, mida me teeme alles veebruaris.
 Pärast infotundi pidime kõik läbima ujumistesti mis sisaldas endas 100m ujumist vabastiilis, veel hõljumist 3 min, põhjast mingi valge asja otsimist ja lõpuks ühe nuku, kelle nimi oli Bob, päästmist. Bobi päästmine oli kõige raskem, sest ta kaalus küllaltki palju. Õnneks ma läbisin testi küllaltki lihtsalt, kuid osadele õpilastele valmistas see raskusi ja mõned ei saanudki seda läbitud. Näiteks ühel tüdrukul on päris halb silmanägemine, nii et ta lihtsalt ei näinud seda valget asja põhjast ära tuua.
 JA nüüd tuleb parim osa: laupäevaõhtul oli meil teemapidu! See oli lihtsalt niiii tore. Iga tuba valis endale teema ja riietus sedamoodi. Ma arvan et peaagu kõik inimesed tulid kohale ja enamus jäi sinna lõpuni. Kõik tantsisid ja veetsid head aega ja nägid väga lahedad välja. Mul ei ole pilti endast, veel, seda lihtsalt pole veel arvutisse laetud, aga üks mitteniihea pilt peost siiski on. Niipalju võib öelda, et meie toa teema oli Batman!!! :D

 Võib öelda et enamus koslüümilahendused olid väga andekad.
 Nädalavahetus jätkus pühapäevaga. Pärast brunchi oli jällegi üks lahedamaid kogemusi siin: FUNRUN. Enne pean selgitama(kui ma seda veel teinud ei ole) et õpilased elavad siin viies erinevas majasm iga maja on nimetatud ühe põhjamaa järgi: Rootsi, Norra, Taani, Soome, Island. Mina olen Taani majas. Majad võistlevad omavahel, seda võib võrrelda natuke Harry Potteriga, kus on samamoodi neli maja ja aasta lõpuks saab üks rohkem majapunkte ja võidab majakarika ja Griffindor rõõmustab, Slytherin on "damn" ja Dumbledore plaksutab käsi. Igatahes mindagi taolist on siin ka (ei tea miks, aga meie maja võrreldakse koguaeg Slytheriniga, vb sest me oleme targad ja kavalad :D). Meie esimeseks võistluseks oli võidujooks Flekkesse ja tagasi. Kõik olid väga patriootlikud oma maja suhtes ja riietusid vastavalt, mõned olid lihtsalt lahedad ja jooksid pidžaamas või kostüümis. Näiteks Scott USAst oli supermani kostüümis.

 Pildil pole jälle eriti palju näha, kui ma leian parema, siis lisan. Aga.. pärast finshit läks asi isegi paremaks. Kuna meil oli niii palav ja meil oli ujumistest tehtud, siis otsustasime teha ametliku esimese hüppe fjördi. See oli megalahe, poolsegan aga samas lahe. See oli see hetk kui ma sain aru et jaa, ma olen tõesti sees, ma elan seda elu ja see on lihtsalt täiuslik. Eks ta ole üks verstapost minu uwc teekonnal, loodan ka sellest kuskilt pilti leida :)
 Pärast kuuuma dušši ja õhtusööki oli meil sissejuhatus Extra-academics commitments programmi ehk siis õppekavavälisesse programmi. Nimelt peame me valime 2-4 lisategevust mda me teeme, aga võib olla ka rohkem ja mitteametlikud. Neid on siin seinast seina, see on nüüd lisaks leiskulele millest ma enne rääkisin. Ma panin end kirja "mõnele" mida ma järgnevate nädalate jooksul proovida tahan, enne kui ma lõplukult ära otustan. Toon siis näited: kooliorkester, SAFUGE ehk rahakogumine Aafrika põgenikelaagrile, LEAF ehk loodushoiu tegevused või projekti kirjutamine, BEE keeping ehk siis mesilastepidamine :-D, Hiina kultuur ja keel, millega on võimalus suvel hiinasse minna, ainult lennupiletid peab ise ostma, aga vist on mõistlik vahepeal kodus ka püsida. Lisaks on siin veel teater, kunstiringid, tantsuringid. Üks, mis mind väga huvitab, aga sinna on raske saada sest paljud tahavad, on jalgpall puuetega inimestega. See oleks väljakutse, mitte niisama nali ja trall.
 Seega tuleb mu aasta siin päris mitmekülgne ja kiire. IB, leiskule, service ja kõik muu. Praegu on lihtne, palju vaba aega ja tore on, aga varsti läheb kiireks. Nii et nautige blogi, kuni see veel uueneb :-)

3 comments:

  1. Liiga lahe, et olla tõsi.. Kellega sa ühes toas oled?

    ReplyDelete
  2. Minu toas on inimesed Uruguaist, Norrast, Jeemenist ja Lõuna-Sudaanist :-)

    ReplyDelete
  3. Kooliorkester ja teater... elagu UWC! :D

    ReplyDelete